MØ inviterer 500.000 fans ind i online notesbog

MØ inviterer 500.000 fans ind i online notesbog

THIS IS OUR NOTEBOOK AND IN HERE WE CAN DO WHATEVER THE FUCK WE WANT.

Det er et af budskaberne, når Karen Marie Ørsted alias MØ runder 500.000 følgere på Facebook og inviterer dem ind i en online notesbog som led i et internationalt samarbejde med Microsoft, der kommer til at skubbe grænserne for hvordan man kommunikerer med fans.

Med en Surface Pro 4 og den tilhørende pen kan MØ tegne alt i hånden. På tværs af tid og sted kombinerer hun den analoge, håndtegnede verden med den digitale. MØ kan kommunikere fra backstage, tourbussen og hotelværelset direkte til fans, som fra deres side af skærmen skriver eller tegner deres bidrag i en vildtvoksende notesbog i Officeprogrammet OneNote. Hardware og software er en ny generation af Microsoft, perfekt til en kreativ, travl, produktiv kunstner som har brug for en tablet, der kan fungere som workstation – altså køre tungere applikationer til redigering af lyd og billede.

I sidste uge kunne MØ løfte sløret for videoen til sangen Kamikaze. Optaget i Ukraine med en umiskendelig MØ’sk punk-energi tegner videoen førstesinglen fra hendes andet album; vel at mærke hendes første som international top-artist på pladeselskabet Sony Music. Kamikaze er skrevet af folkene bag sommerens store hit, Lean On, bl.a. EDM-verdensstjernen Diplo med hvem MØ udforsker popmusikkens grænser og klange. Det var MØs egen enkle opskrift på sangskrivningen, da hun som første dansker nogensinde premierede en sang på BBC1 ”Hottest Record”.

Og netop frihedstrangen – eller måske snarere frihedsevnen – ligner det dominerende kunstneriske træk hos MØ. Friheden til at udtrykke sig, en klar stræben efter enkelhed i en fragmenteret hverdag med ingen mytologier at leve efter og et massivt behov for at kommunikere. Tre gode grunde til at den 27-årige power-kvinde indleder et samarbejde med verdens førende leverandør at tekniske løsninger, Microsoft.

Opfordringen til fans er enkel: ”There are no limits in creative energy! Show me your stuff.” Herfra forsætter noteskrivningen, tegningerne, de kreative samarbejder – ikke nødvendigvis på konceptbasis og afrundede projekter, men løbende som en del af hverdagen i en kalender, som er travl lidt ud over det sædvanlige.

Man kan selv deltage her: aka.ms/MOxSurface

Følg med på #MOxSurface på Instragram

VOLUME er leadbureau på projektet, som rulles ud globalt over de næste 12 måneder for Microsoft Surface og Microsoft Office365.

For spørgsmål kontakt Johannes Dybkjær Andersson
johannes@volume.dk / Mobil: 2291 3017
kreativ direktør på VOLUME, projektansvarlig